Transportfix

Hästtransportens vänstra ljuslyktor fungerade inte senast jag kollade. Jag tog transporten till transportdoktorn innan jobbet i morse. Jag fick ett sms om att hämta den några timmar senare. Det var sockeln (stickkontakten) som inte mådde bra och som fräschades till och så gjordes någon liten omkoppling så att den del som försörjer el till transportens högra fungerande ljuslyktor även kan försörja el till den vänstra. Ifall något liknande skulle hända igen. Så jag kan köra min lilla arab säkert till hösten.

836 kronor.

Jag är helnöjd.


Bilen är också ganska nyligen besiktad och körklar efter lite billigt småfix. Jag har även gjort lite småfix på mig själv nyligen, framför spegeln, och poserat vid en automat på Trafikverket för att förnya mitt körkort. Allting kommer att vara fine and dandy till hösten. Det känns lite overkligt och otroligt skönt att ha ordning och reda på allt igen efter denna sommar, då jag var så otroligt trött och sköt på precis allt jag bara kunde skjuta på.

Men nu känner jag mig pigg igen! Tur det! Då blir det både lättare och roligare att ranta runt med Galishimo.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet