Nytt schabrak införskaffat!

Sadelputsning. Den oputsade sadeln på den vänstra sidan och den putsade på den högra. Den där stackars sadeln blir inte alls putsad och smörjd så ofta som den bör. Den får liksom bara bita ihop. Som typ alla andra prylar eller individer jag samlar omkring mig.


Nu är det ju hela två år sedan jag senast köpte ett schabrak!  Jag har ju sparat pengar och schabrak är inte högst på listan över viktiga prioriteringar när man sparar pengar. Men nu har jag ju semester och schabraket stod på min lista över saker jag ville göra.

Jag valde mellan två schabrak. Ett magiskt glansigt champagnefärgat schabrak som skrek lyx och kompetens, för 800 kronor, och ett lite sportigare schabrak för halva summan. Det får bli det sportigare schabraket denna gång. När Galishimo gått ned i vikt och vi kan galoppera efter fyrkantsspåret i ridhuset DÅ köper vi det magiska schabraket. Som belöning. För våra ansträningningar. Och så länkar jag tillbaka till det här inlägget och skriver "Minns ni för fem år sedan när jag sa att jag skulle..."

Eller så tar det kortare tid än så. Man kan aldrig veta.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet