Tillbaka till kontoret


Jag har nu återvänt till mitt kontor efter min tre veckor långa semester. Jag trodde att det skulle kännas lite jobbigt då jag inte riktigt kunde njuta av semestern som tänkt, men i ärlighetens namn så känns det superbra. Jag älskar mitt arbete, och eftersom jag arbetat heltid sedan 2004 utan några längre uppehåll (ingen sjukskrivning, ingen arbetslöshet, inga barn...) så börjar jag bli bra på det jag gör.

Jobbet är precis som med Galishimo; de första åren vimsar man runt och undrar om man verkligen är rätt person på rätt plats, men allt eftersom åren går bli man mer och mer slipad. Man får ge det tid, och vara beredd att kämpa lite. Sedan kan man njuta och surfa lite på kunskaperna man byggt upp.

Nu inväntar jag bara att mina härliga kollegor ska börja droppa in på kontoret allt eftersom...!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet