Den där blicken

Jag är den halvt skymda pricken framme till höger!

Veckans tredje uteritt gjorde verkligen gott för Galishimo. Vi var sex ekipage som stack ut i långsam skritt tidigt på söndagmorgonen. Galishimo höll täten de första sex kilometrarna och skötte sig mer än strålande. Jag kunde åka och njuta, det känns helt underbart.


Sedan blev det hemväg och Galishimo fick kämpa lite mer för att hålla samma steglängd som de andra hästarna. Då fick han denna blick, se exemplet nedan:


Jag kallar blicken för koögat, och det betyder inte att han är farlig att rida, men att han är orolig. Då det ändå var så kort tur kvar av uteritten, och då han skött sig så fantastiskt fint, så satte jag av och promenerade sista biten med honom. Galishimo slappnade genast av när jag klev av honom. Det ska vara lätt att göra rätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet