Kärt återbesök - MedryktarMari

Galishimos gamla medryktare Mari, som hjälpte mig massor år 2013, hade vägarna förbi hos mig och Galishimo igår. Hon hjälpte mig med pepp på den tiden min budget var total katastrof, Galishimo var en mild katastrof, och ridrädslan hade ett stadigt grepp om mig. Då såg vi ut så här. Japp, det är Mari som höll i kameran och peppade oss.


Mari tittade förvånat på Galishimo och gick försiktigt fram till honom, och strök honom över pälsen. Galishimo nosade henne i fickan och fick lite morotsbitar.
"Vilket muskelpaket...!" sade hon.
"Man ser ju att det fortfarande är han... det är ju samma häst... men vilka muskler!" tillade hon.


Jo. Han växte ju på sig... kan man säga...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet