Trött häst - och uppfödarbesök

Efter ridningen i ridhuset så gav mig Galishimo en något trött och förnärmad min när han ignorerade moroten för att långsamt (!) skritta ut i hagen. Jag städade ur transporten, köpte en matlåda, och satte mig i ettan för att blogga ridning. Sedan ringde Galishimos uppfödare Maggie och sade att familjen hade vägarna förbi och att de gärna ville säga hej till Galishimo.

"Det går utmärkt!" svarade jag och tillade:
"Han är kanske lite less, bara... förmodligen. Det har varit mycket den här veckan."

Mycket riktigt. När uppfödaren kom så kom det minsann ingen glad arabhäst med tindrande ögon och hungrig mule, redo för upptåg. Galishimo hade någon teori om att ifall han ignorerar oss så kanske vi försvinner. Han gick att muta, till viss mån, med morötter, men i övrigt drog han sig artigt och diskret bort så snart han fick chansen.
"Han ser ut att må bra i alla fall." konstaterade Maggie som mestadels enbart hade en hästrumpa att beskåda.

Vi får ta revansch och visa upp oss lite bättre någon annan gång!


"Tack för besöket, men alltså... jag har annat för mig just idag..."


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet