Den där silverbjälken

Jag tittade på Joseph N Silverbjälkes inlägg på Facebook nyligen och tyckte att hans allmänna råd för framsteg kändes som en lite energigivande oas i öknen. Jag har för mig att han inte heter Silverbjälke alls, utan använder den pseudonym för att få skriva vad fan han vill utan att någon särskild känner sig kränkt eller utpekad. Han verkar i alla fall klok och ibland kanske det behövs en pseudonym för att slippa hamna i blåsväder. Jag vet ju själv hur otroligt lätt man kan skapa drev på nätet när jag höll till i forum, och jag i början helt naivt och öppenhjärtligt delade med mig av min hästs med -och motgångar. Om vi säger så här. Det fick jag sluta med. Det fick jag verkligen sluta med.

Här på bloggen har jag dock makten att välja vilka som får stiga fram och vilka som ignoreras. So, this is the safe place.

Hur som helst, så har Silverbjälke summerat lite tips som jag försöker hålla fast vid.



1. Lyssna inåt och på dina egna mål, mer än till vad andra tycker.
2. "Ju mer jag tränar desto mer tur har jag". Var inte lat, det finns inga genvägar
3. Sätt upp delmål, Man måste hitta små skäl att fira i vardagen
4. Misstag utvecklar! Går det inte åt helvete på vägen, når du inte fram.
5. Tro på din häst! Den vill inte misslyckas och den är inte dum
6.Tro på dig själv! Du kan om du verkligen är villig att offra
7. Ha kul även i motgång.  Har du inte kul åt små saker kommer inga stora.
8. Sök kunskap istället för att bekräfta vänskap när du söker råd.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Påskjutet