Galopp på fältet



Jag har ju velat rida Galishimo på det stora vita fältet utanför stallet. Det har inte gått så bra för mig och han har velat dra tillbaka kompisarna, som är inom synhåll. Eller så har han blivit så het att jag blivit rädd. Så efter vår uteritt i lördags frågade jag Elin om hon kunde tänka sig att ta ut Galishimo på fältet och värma upp honom lite, så jag kunde rida honom sedan. Det skulle vara en härlig upplevelse och ge mig en känsla i kroppen av hur det känns att galoppera honom på fältet.


"Självklart!" sa Elin och så tutade hon runt med Galishimo på fältet. Och snabbt gick det. Och han både hoppade och bockade av hjärtats lust. När han var lagom färdigbrallad och hyfsat utmattad så satte jag mig upp och tog min egen lilla galopptur med honom. Med stel sits och korta tyglar. Men vi galopperade! På fältet! Äntligen kunde jag göra det jag hoppats våga göra i vinter. Sedan är det bara att hoppas på att jag klarar det oftare och oftare, med mindre och mindre stöd!
 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet