Att spara till en transport II

Jag kämpar vidare för att få råd med en fancy hästtransport till Galishimo. Jag började i oktober efter att han skadat sig. Det går inte så vansinnigt bra med sparandet. Jag har inte tittat efter nyligen, men jag tror att jag fått ihop ca 7000 kronor. För den oinvigda bloggläsaren, så kommer man så här långt med 7000 kr om man vill köpa en hästtransport.

Man kan få ett tak. Men det saknas alla former av anordningar för att få taket ovanför hästen. Eventuellt kanske man skulle kunna sätta på någon slags sele på Galishimo med stolpar rakt upp så han kan transportera sig själv med taket. Kanske kan man använda brädorna där i högra hörnet. Efter en kort överläggning har jag insett att jag behöver spara en liten stund till. Det här med att spara pengar är bra för karaktären. Och tålamodet. Hoppas jag.


Jag hoppas jag prioterar rätt bara. Man kan bjuda en vän och flyga tur och retur till Grand Canaria över julen för den summan pengar (endast flygresan), enligt Inger som jag åt julbord med idag.  

Men nähä. Jag ska minsann tjurigt sitta här och stirra på mitt tak. Det ska jag!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet