Skotrar och modiga män

Än en gång har jag nöjt kunna promenera i snön med Per ridandes Galishimo i täten. Ibland var de intill mig och ibland var de så långt borta att jag bara såg spåren efter dem i snön. Jag är så otroligt nöjd. Galishimo har både sprattlat och brallat då det var skotrar i farten. Vissa skotrar var så långt borta att man inte såg dem, utan bara hörde dem. Men de låter ju rejält när skotrarna axar, och då blev Galishimo orolig och ville hem.

Jag hade garanterat blivit orolig och nervös om jag själv satt i sadeln. Jag vill absolut inte rida när skotrarna axar ett fält bort. Men Per är helt fantastisk och sitter lugnt kvar på Galishimo oavsett sprattel. Per brukar bara le över det och kalla honom "Lille Skutt" och så säger han att Galishimo är ju så lydig så det är ju lätt att rida ändå. Han sprang ju inte baklänges en endaste gång. Det är lydigt det!

När skotrarna kom riktigt nära lyckades jag tvinga honom att sitta av, men då skulle han absolut upp i sadeln så snart som möjligt. Perfekt träning för Galishimo och en väldigt modig insats av Per.

 Galishimo visade sig ju också vara ganska modig. En modig och bara pyttelite sprattlande man.


Kommentarer

  1. Galishimo var jättemodig, han behövde bara en tröstande puss på mulen när det blev lite för spännande <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet