Två års träning

När jag har svårt att motivera mig så hjälper det att titta på tidigare bilder på mig och Galishimo. Här nedan var ju träningen för två år sedan, när vi precis flyttat till stallet. Han var lite spänd över att ridas utomhus och jag höll kanske lite för hårt i munnen på honom. Men å andra sidan behövdes det då han helst ville springa hem till kompisarna.




Ett år senare var han betydligt bättre på att länga sig, sänka sig och gå med öppna rörelser.


Sedan i höstas har jag börjat samla honom lite mer, dvs korta upp formen lite, utan att han börjar spänna sig, och det svarar han bra på. Min plan har alltid varit att låta honom gå i en lite lägre och längre form de första två åren av ridningen innan jag börjar samla. Tänk vad mycket tid och energi man lägger på att bara få den där lilla extra, lediga, elegansen som dressyr är.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet