Fyra lastträningar och uteritt
Jag har haft min bil fast på transporten hela midsommarhelgen, så varje dag har vi avslutat dagen med hästarna med att de får gå in i transporten, och så har vi stängt in dem en stund, och plockat ut dem igen. Inga konstigheter. Vi gjorde det en gång mitt i veckan, och sedan har vi gjort det fredag, lördag och söndag. Jonatan brukar först gå in med Sessan och stänga hennes bakbom, och sedan så skickar jag in Ares lös från rampen så får han gå in själv till Jonatan, så stänger jag hans bakbom. Det går väldigt snabbt och odramatiskt. De har aldrig krånglat för oss och i söndags såg de helt oberörda ut, som om lastning och instängning i transporten är en del av deras dagliga liv. Ares brukar åtminstone nervösskita lite efter att vi stängt luckan, men inte ens det orkade han göra senast. Det är så skönt och odramatiskt med de här hästarna. Precis som man vill ha det! Jag har börjat göra lite travöppnor på ridbanan med Ares och det känns fungera hur bra som helst, och har ridit u...