Uteritt och nytt sällskap

Rutinen med milsrundan sitter bara bättre och bättre. Jag säger inte att jag rider mer och mer. Jag säger inte heller att Galishimo blir modigare och modigare. Jag kan säga att utvecklingen är extremt liten. Men vi har jättetrevligt och kommer ut ofta. Idag hade vi nytt sällskap av en tjej som har ett jättefint arabsto och vi pratade oavbrutet i två timmar. Det var verkligen semester på riktigt. Det var lite blåsigt och Galishimo gillade inte träden när de prasslade hotfullt men läget var ändå under kontroll. Det var en härlig start på dagen och jag hoppas det blir fler ridturer med samma ekipage. När man står på ett stort stall så finns det alltid nya människor att upptäcka.

Tjejen med araben tränar frihetsdressyr med sin häst och ska tydligen gå kurs för någon höjdare som kommer från Tjeckien och lär ut frihetsdressyr här i Sverige. Jag hade gärna hakat på detta om det inte vore för att Galishimos prioritet just i år är att kämpa på med uteritter, transportträning, ridhusträning, och bli av med lite mer av magen. Det får räcka för i år. Bantning före frihetsdressyr.

Förhoppningsvis har jag och Galishimo många år i framtiden att hitta på diverse nyheter. Om vi känner för det.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet