Ibland räcker det med en frukostbricka


Efter en jättehärlig lunch med Josefin idag så gick jag omkring med (orakade ben, okammat hår, skitiga skor och) gott humör. Jag var lite seg under förmiddagen och tror det är en "eftersläng" av sjukan jag hade i juli, för symtomen är ungefär likadana. Men nu har jag ju semester och kan anpassa livet efter dagsformen. Idag fullföljde jag the holy quest för att finna den perfekta frukostbrickan.

Tänk vad glad man kan bli för en liten bricka med lite röriga mönster på sig. Jag har hållit i den. Vridit på den. Vänt på den. Fotograferat den. Lagt den på nattduksbordet. Placerat kaffe på den. Jag gillar den. Jag stryker fingret över den. Jag skickar bilder på den till mina vänner som lojalt skickar tillbaka glada utrop. Jag blir glad av materiella saker.


Brickan fanns på Åhléns till en summa av alldeles för mycket pengar. Men brickor är tydligen dyra. Hårdvaluta.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet