Att prova en annan häst


Ebba provred Galishimo under min semester och hon tyckte han var superfin. Just den dagen var han lite lat, varför jag kände mig ganska säker på att han skulle vara trygg att rida. Ebba tyckte han var jättetrevlig att rida.
"Han är så färdig! Han kan ju så mycket!" log hon och sken som en sol. Jag var jättenöjd av att se henne rida, jag vet hur försiktig hon är när hon rider främmande hästar och Galishimo var uppmärksam på henne hela tiden och väldigt mån om att göra rätt. Det var en bra kombination. Sedan råkade han ju just den dagen ha paltkoma och var inte så sugen på att vara en snabb hest men det må så vara. Dom är inga maskiner. De däringa djuren.

Några dagar senare så red jag Ebbas häst Måns och honom var det lite annat kaliber i. Han är stor och välbyggd och många galoppturer har format en betydligt mer kraftfull och uthållig galopp. Jag blev lika såld på honom och råkade utropa några ord som kan tolkas som direkt otrohet mot Galishimo. Men det var bara en engångsföreteelse och jag har fortfarande Galishimo i mitt hjärta. Han förlåter mig säkert.

Men det är ju så det ska vara när man lånar varandras hästar. Jag fick inspiration att galoppera mer med Galishimo för att få honom starkare i galoppen, precis som Måns. Ebba fick inspiration att finlira lite mer med Måns.Allt gott!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet