Milrundan igen...

Det är ju fantastiskt hur snabbt en så kallad "långrunda" blir "normal" bara man får in rutinen på den. Nu red jag milrundan med Galishimo och Cecilia och hennes häst igen. Galishimo gick bakom hennes häst, som en annan gammal farbror, och var inte upprörd över särskilt mycket. Han var lugn som en filbunke och gick mest och sölade på lösa tyglar. Delvis på grund av att han börjar vänja sig vid rundan, men jag har också galopptränat honom två dagar på raken på ridbanan, och innan dess red vi ju ut denna sträcka ensamma.

Cecilia stod för underhållningen och kvittrade glatt om hästar under hela turen. Jag älskar människor som pratar. När man bara kan rida bredvid och lyssna trivs jag som bäst. Är någon lika tyst som jag kan vara, så finns alltid risken att det blir tråkigt. Vi träffade på två travhästar som intervalltränade på slutet, och jag gick bredvid Galishimo för säkerhets skull, men ärligt talat, inte ens travhästar gick Galishimo nämnvärt igång på. Lite tripp, trapp och trill, men annars ingen ihållande oro från hans sida.

Jag tycker verkligen att det fortfarande händer jättemycket med Galishimo nu. Han blir bara trevligare. Jag ser framför mig hur vi kan åka runt på kurser och rida ut mycket mer framöver. De här lugna turerna betyder ju verkligen något speciellt med tanke på hur mycket jag fick kämpa med honom förut. Ritterna har blivit extra värdefulla.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet