Better? - Better!


Idag ska jag och Galishimo åka till ridhuset och träna lite. Vilket inte alls känns överväldigande jobbigt längre. Jag känner mig mycket piggare. Jag kände mig till och med så pigg att jag tog ett litet joggingpass på Vitbergets 3-kilometersslinga nu innan jag ska åka iväg. Jag var inställd på att vara tung i andningen och behöva gå i alla uppförsbackar (eller alla små små lutningar uppför, nästan omärkliga för det mänskliga ögat, men som skulle få min mjölksyra att gå i taket). Men gissa vad?! Jag knatade mig igenom hela den lilla slingan i långsam och målmedveten takt. Kändes kanoners! När jag joggat två kilometer och insåg att jag bara hade en kilometer kvar och en och en halv pytteliten backe så spred sig leendet i ansiktet. Så här ska det ju kännas! 

Bild från i maj då jag var på topp preciiiiis precis innan jag tömt den stackars kroppen på sina arma järndepåer... snart är jag där igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet