Premiärjogg

Det blev en lite sen premiärjogg i år, då vi haft så långdragen kyla och blåst i år. Men i morse, innan jobbet, så kom jag mig iväg. Jag har haft ungefär tre månaders uppehåll. Jag hade förväntningen att känna mig tung i kroppen. Kroppen brukar även gå "i baklås" och jag kan få väldigt svårt att andas de första fyra-fem turerna, innan kroppen kommit igång och slutat låsa sig. Det var därför jag ville vänta till varmare väder. Det är inte kul att stå stilla dubbelvikt en kvart, och hyperventilera, när det  -20 grader ute. Så jag inväntade denna dag med blott -8 grader innan premiärjoggen. Så kroppen kan gå i baklås hur mycket den vill, utan att jag får köldskador.

Jag blev faktiskt positivt överraskad även här. Kroppen kändes inte alls tung och motsträvig utan ganska mjuk och lätt. Jag joggade långsamt i 4 km och sedan så råkade jag välja en oplogad stig och fick promenera för att ta mig fram sista kilometern. Men om det inte vore för mitt olyckliga vägval hade jag relativt lätt joggat en halvmil i lugnt tempo. 

Det hela kändes riktigt lovande och jag blev oväntat sugen att se hur denna säsong artar sig.

Ser ni vad jag ser?! Soluppgången. Ljuset är på väg tillbaka, det känns lika härligt varje år!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback