Söndagspasset


Jag passade på att rida Galishimo innan vi åkte iväg till sjukhuset, och Björn följde med och filmade. Det var isigt och jag vågade inte trycka på Galishimo på banan.


Jag tycker Galishimo är trevlig och kämpar på så bra han bara kan, under de förutsättningar (läs ryttare) han har.  Vi har tränat öppnor, slutor och skänkelvikningar. Ibland har vi inte riktigt vetat själva vad vi gjort av dessa alternativ. Jag kände mig lite otrygg i starten men sedan så lossnade vi. När jag växlar öppnor med slutor så kommer det där "trampet" då han höjer huvudet och samlar upp sig lite. Helt på eget bevåg, det är en mycket angenäm känsla. Annars brukar han ju trampa i anspänning, vilket inte alls känns roligt. När han trampar lite på detta jämnmodiga, avslappnade viset, så känns det mycket roligare för mig som sitter ovanpå.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback