Bloggen 10 år - min fina Galishimo


Jag köpte Galishimo år 2011, då han var två år, och sedan har jag hållit fast vid denna märkliga och förunderliga varelse. Jag har hållit fast vid honom för att han kommer åt mig alldeles i roten av hjärtat. Vi når inga rafflande framgångar i någon prestationssport, men han fyller en annan funktion i mitt liv, som är viktigare än så. Han har varit ett beständigt inslag i livet när allt annat varit i gungning.



Han tillför förvirring och mystik och när allt annat inte fungerar så måste jag sluta tänka logiskt, och i stället använda min intuition. Intuitionen som jag tidigare i livet varit så dålig på att använda. Nu har jag lärt mig att lyssna på den, en färdighet jag aldrig kommer att tappa bort igen. Varken med människor eller djur.

Mer behöver jag inte skriva.

Hela bloggen kretsar kring denna märkliga varelse, av en helt annan art. 

Djuret med sina starka muskler, 

sina kraftfulla instinkter 

och sina känsliga sinnen. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback