Snart ny jobbpendlarscykel!

Jag fick ju min cykel stulen förra året och har sedan dess deppat över att behöva köpa en ny cykel. Jag har tittat på Blocket och vankat runt på olika sportbutiker, och på Biltema, med trumpen uppsyn, ett par månader. Inget känns bra. Utgiften känns totalt onödig och inget jag egentligen velat lägga pengar på. Blocket säljer flera cyklar men de ser anskrämliga ut eller är i grälla färger, svart eller vitt. Jag har ju insett att grejer som jag ska använda mig av nästan varje dag, är det bäst att jag gillar.

Men nu är beslutet fattat och jag har klickat hem denna på nätet. Jag har sökt efter cyklar som varit gräddvita, cappucino, brunt, beige och av ett bra märke som jag redan sett i cykelaffärerna. Jag vill även ha både korg framme (i plast för det känns som rotting kan bli äckligt av att stå ute i regnet) och en pakethållare bak, eftersom jag kan vilja ha med mig både jobbväska och gymväska om jag ska gymma i sommar. Jag har även tittat på elcyklar men har slutligen kommit fram till att jag borde anstränga mig lite mer fysiskt än så, om jag vill behålla hälsan. Så det föll slutligen på 2019 års upplaga av den bruna Monarkcykeln. Så nu är den beställd från Cykelkraft och jag hoppas verkligen att allt fungerat med betalning och beställning. Från att jag känt mig lite sur över utgiften så börjar jag faktiskt längta lite. Jag tror den blir jättefin att cykla runt med i sommar!



Cykeln kommer att passa fint med de här stövlarna

och den här jackan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback