Trevlig ridtur!

Jag kände mig riktigt trygg med Galishimo på uteritten idag. Jag var ute med Sara och Juan, och Amanda och Cortina. Solen sken men det blåste lite kallt. Galishimo hade blivit av med sin överskottsenergi, sedan longeringen igår. Han var lugn och glad, vi travade i täten och han betedde sig exemplariskt från början till slut. Man kunde verkligen sitta avspänt på honom. Något litet skutt blev det här och var, men inte så jag hängde löst eller behövde korta tyglarna. Han taktade lite på hemvägen, men han gjorde det kanske mest för att komma ikapp de andra hästarna. Jag hade mest lösa tyglar och kunde prata glatt med det trevliga sällskapet. Det blev en bra dag.


Han är bäst när han är lite trött!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback