Mysig ensam uteritt


Jag var ute och red Galishimo ensam, en liten sväng, på fredagkvällen. Jag hade lite huvudvärk och var lite trött efter veckan men tänkte att det vore väldigt skönt att få njuta av det första vindstilla vårvädret med min häst. Det kändes bättre än någonsin. Tyvärr var underlaget dåligt, förmodligen så var det kombinationen av vattenpölar, pudersnö, lera och kvällens krypande minusgrader som gjorde att Galishimo fick rejält med is runt skorna och började halka runt. Trots att han hade broddar kvar så var islagret under hovarna tjockare, och han hade inget som helst fäste på isen. Så jag satt av och vi gick hem. Men känslan innan vi fick isproblem var super!

Se bara på bilden! Jag red ensam och kunde på lösa tyglar lugnt plocka fram mobilen i fickan och filma samtidigt som han nöjt knallade på. Annars brukar jag ha hjälmkamera eller sällskap innan jag släpper tyglarna och börjar greja med mobilen. Det bådar väldigt gott inför sommaren, och jag tror inte uteritterna kommer att kännas lika krävande denna säsong. Detta kan bli riktigt bra!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback