Cykeln blev en hit!


Cykelköpet blev ju en hit på riktigt. Helt otroligt att jag gruvade mig i åtta månader innan jag köpte den. Den är jättefin, bekväm och cykelkorgen (som förresten kom i ett separat paket dagen efter) använder jag ju dagligen. Jag njuter verkligen av cykelturerna till stallet och till jobbet. Jag har börjat ta med mig frukt i min lilla ryggsäck som jag köpte förra sommaren, och har lite hälsosmoothies i en liten mini-termos som också ryms där. Det är ca 3 km till stallet och 2,5 km till jobbet. Så om jag både cyklar till jobbet och stallet en dag så cyklar jag lite över en mil, utspritt lite här och var, över dagen. Det är 5 km till Björn, och uppförsbacke, så om jag ska cykla dit så blir det lite jobbigare, men jag tänker göra det så ofta som möjligt.

Det är ju roligare att cykla i fint väder och lyssna på vårfåglarna, än att ta bilen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback