Vila, western och värmefläktar

Jag tror fortfarande på att westernsadel vore något att hålla sig fast i när hästen rockar. Det finns en "simco arabian" som ser exakt ut som den jag hade förut, på nätet. Frågan är bara om den är för smal framme vid bogen på Galishimo. Han borde ha storlek "quarter" vilket är motsvarande "normal" och arabsadeln som är till salu har "semi quarter" vilket betyder smalare än normalt. Sedan finns storleken "full quarter" som betyder ungefär "bredare än normalt" och sedan finns storleken "draft" som betyder "Den där hästen ska dra timmer i skogen och inte fjanta runt med en ryttare!"

Hur lång tid det tagit för mig att lära mig dessa westerntermer: 4 år.

Lägg till att allt mäts i tum och inte centimeter.

Jag insåg att jag måste vila lite från hästen också. När resten av världen faller ihop så är det dags att dra ned på tempot.

10 Tecken på att min inre värld faller ihop:
1. Jag tappar ut ett glas mjölk
2. All mjölk hamnar på mitt portabla element som står vid sängen.
3. Elementet smäller till och verkar kortslutas.
4. Jag ignorerar elementet i tre dagar och fryser hellre än tar itu med problemet.
5. När jag försöker slå på elementet så kommer det en liten eldlåga från värmereglageknappen i ett snabbt "puff" och sedan är allt dött.
6. Jag ignorerar elementet ytterligare några dagar.
7. Jag köper ett element med värmefläkt på Clas Ohlssons.
8. Jag noterar att förpackningen redan är öppnad. Struntar i det.
9. Jag noterar att jag inte plockat på mig kvittot. Struntar i det.
10. Värmefläkten är trasig och blåser bara kall luft. Vilket förklarar varför den låg i affären i öppnad förpackning. Någon rackare har lämnat tillbaka den och jag mitt spån har köpt den och glömt kvittot.

Jag har nu två trasiga elements om står och hänger vid min säng i min lilla etta. Första steget till misär, med andra ord.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet