Inga fler hästkrav detta år!

I helgen har jag bara myst på med Galishimo. Han har ju kvar sitt otrevliga sår och det tar nog ett tag innan det läkt ihop. Jag har tagit ut honom på ridbanan och bara busat på med honom. Vi gör lite småpyssel och myser på. Jag tränar ju absolut inte frihetsdressyr regelbundet.

Jag petar på hans ben med spöet och han ska lyfta det. Han verkar tycka det är jätteroligt och övningen går lite hur som helst, utan något vidare finlir. Men han gör det! Och får stort beröm. Vi har inga fler krav på oss nu, för detta år!


Hans färg är ju också helt fantastisk. Alla fina grå nyanser och små prickar på pälsen som långsamt blir ljusare. Och inte ser han ut att ha säckat ihop av lite mindre träning, nu några veckor. Björn följde med och tyckte vi såg ut att ha roligt tillsammans.

Jag vill ju njuta av honom.

Inte bara förbättra honom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet