Det första man kommer hem...


Det första jag kommer hem igen så märker jag att jag fått en liten förkylning och blivit lite trött. Men jag kan ändå inte låta bli att lägga alla mina extrakrafter på att rida Galishimo lite igen. Nu är han otroligt lättriden, om man inte har så höga krav på honom. Man kan i princip bara lägga in "galoppväxeln" och då kämpar han på tills något annat anges. Så där satt jag och höll fast mig i sadelknoppen och berömde honom när han tuffade runt. Nu när vi inte ridit dressyr på ett tag, så har han blivit lite extra sned och tränger lite inåt med bogen i vänstervarvet,  

men det slipar vi till med hjälp av några gymnastiserande ridövningar...

... en annan dag... 

.. när det känns viktigt... 

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet