Är hästen nöjd så är jag nöjd


Idag red jag lite mer "seriöst" i westernsadeln. Vi red en hel del i galopp och jag "åkte" inte bara, utan ställde lite fler frågor till honom än vad jag gjorde i fredags.

Galishimo är så nöjd, så nöjd. Han har sin runda låga form som han trivs så bra med och hade så fin framåtbjudning och samarbetsvilja. Vid ett tillfälle så axade några skotrar någon kilometer bort och han blev genast orolig, och jag med, förstås.. men då satte jag mig bara tillrätta i sadeln ännu mer och drev honom framåt. Han gav sig efter bara något varvs galopp. Det är ju precis det som jag vill uppnå. Det där att kunna blåsa i honom lite extra trygghet utan att gå ned till trav eller stanna helt. Jag tror att detta kommer att bli jättebra!


Dessutom så ska Sara, som tävlar i westernridning, ge mig en lektion med grunderna i westernridning också. Jag tror nog jag får en bra bas från henne.

Men jag har verkligen fått en nytändning!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet