Mindre hältångest!

Jag känner mig lugnare idag över att Galishimo varit lite snubblig på vänsterfoten. Jag har böjt och bänt båda hans bakben och han kändes mjuk, böjbar och följsam i båda bakbenen. Men det skadar inte att ta det lugnt resten av denna vecka så han inte drar på sig någon inflammation. Han har ju varit fantastiskt frisk de år jag ägt honom. Vi har ju ingen tid att passa och han är så pass duktig nu att jag inte känner att vi måste utvecklas nämnvärt framöver. Bara han är framåt och lyhörd så har jag roligt!

I går gick vi på en timmes promenad med Galishimo och idag tog jag honom på en timmes tur i skritt. med Sara och Juan.


Björn fyllde år igår så vi fikade ute igår, träffade lite av hans släktingar, och så avslutade jag dagen genom att ge honom en ny födelsedagsfrisyr. Jag klippte mina killkompisar ibland, i enklare herrfrisyrer, när jag gick gymnasiet. Men efter att jag gått ut gymnasiet så har det inte blivit några klippningar. Så det var ju ca 17 år sedan jag klippte någon senast... Jag blev faktiskt överraskad över hur lätt och roligt det var! Björn har ju fantastiskt hår också. Tjockt och lite fint lockigt utan krångliga virvlar. Det blev väldigt enkelt!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet