Årliga besöket från Skåne!


I går fick jag mitt årliga besök av Irene från Skåne. Hon har sina barnbarn här i norr som hon hälsar på, så hon tycker det är roligt att komma och prata lite häst när hon ändå är här. Hon har själv en arabkorsning som kallas Prille, och hon tycker att våra hästar är lite lika. Hon har passerat 60-sträcket åldersmässigt men brukar insistera på att rida Galishimo lite. Hon har en väldig respekt för honom och rider honom väldigt försiktigt. Galishimo gillar försiktig ridning. Då kan han göra absolut minsta möjliga. Jag har aldrig sett honom trava så halvdött i hela mitt liv. Men Irene fnissade och tyckte det var en ytterst bekväm trav när han bara gungade fram i sakta mak, och Galishimo tyckte att hon red honom perfekt.

Sedan satt vi ute i kvällssolen och fikade och jag fick choklad med lakrits, och bara pratade om allt mellan himmel och jord innan jag fick tacka för mig och göra mig redo för kvällen.

Men snart dyker hon upp igen. Kanske till julen. Kanske nästa sommar. Men tillbaka kommer hon!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet