Besök i Sandfors


I måndags avverkade jag det årliga besöket till pappa och Kristina i Sandfors. Brorsan var där med brorsbarnen och hundarna Buddah och Bönan, så det blev två toppendagar med härligt sällskap och fantastiskt god mat. Vi körde fyrhjuling och hade roligt.


Jag hade även med mig mountainbiken så jag och brorsan cyklade och besökte Sejten, och kollade att den samiska heliga stenen var nöjd. Jag fick även träffa Inger från Gotland som jag har många barndomsminnen av, och som jag mest haft kontakt genom facebook med, på senare år. Hon var eld och lågor över Galishimo, sällan har hon hört talas om en häst som väckt så mycket engagemang hos henne som denna lilla arab.
"Det var så spännande när du lasttränade honom förra året! Man undrade ju verkligen hur det skulle sluta!" skrattade hon och fortsatte: "Men ni lyckades!" Sedan fnissade hon vidare och sade:
"Du vet väl om att den där hästen har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, va? Sanna mina ord, om människor kan ha det, så kan även djur ha det! Nog känner jag allt igen det där när någon har svårigheter att anpassa sig till förändringar..."

Då kunde jag inte undgå att känna mig lite stolt. Tänk vad många med stora hjärtan som ändå bryr sig om lilla Galishimo. Motivationen fick sig en skjuts!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet