Hundvakt i Rentjärn


Min mamma ville fjällvandra så jag har varit i Rentjärn och tagit hand om hennes hundar under tiden hon varit borta. Jag hade så tur att jag fick med mig Björn till byn. På torsdagen passade vi på att cykla med våra Mountainbikes uppför Åmliberget och klättra uppför ett utkikstorn. Temperaturen har stadigt varit på ca 30 grader, liksom hela denna sommar, så hundarna fick vara hemma.


Efter att ha klättrat uppför tornet så följde vi en snitslad bana ned på andra sidan berget till Källans Hotell och Restauarang som hade lunchbuffé där. Sedan återstod en tuff klättring tillbaka till utkikstornet innan vi kunde rulla hem nedför berget. Mycket trevligt!  




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet