Älghornet färdigt!

Jag är äntligen klar med älghornet och detta projekt har fungerat utan missöden. Det har bara flutit på från början till slut. Att montera isär älghuvudet, hitta lämplig färg, och sätta ihop det igen gick helt perfekt trots att älghuvudet var både gammalt, lite skevt och dammigt. Borrhålen var lite för stora för skruvarna men väldigt enkla att sätta ihop med lite extra kilar. Jag vet faktiskt inte hur gammalt älghuvudet är men ska be pappa ta reda på det, eventuellt är det min farfar som skjutit älgen. Det kan vara över 40 år gammalt...

Enda nackdelen är att det var lite svårt att veta torktiden mellan lager när jag sprayade då det inte stod på burken, men då tog jag det säkra före det osäkra och lät färgen härdas lite extra länge mellan varven. Det var detta som gjort att det tagit lite tid. Men slutresultatet blev fint!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet