Galishimo är min resa



Jag har följt min stallkompis Paulines tips om poden "Ride every stride" och den är en väldigt trevlig westernpod att lyssna på. Den handlar inte bara om optimering av ridning utan mer av hästträning som filosofi och ett medel för egen utveckling. Varje avsnitt avslutas med att Van Hargis säger samma sak: "And remember - its your ride, your trail, and your journey, so ride every stride." 



Det kanske låter banalt men det där glömmer man ibland. Det är ju min resa med Galishimo som är viktig för mig. Vi har ju en egen resa, som andra inte har. Vår resa är kantad av ridrädsla och andra begränsningar, men också många fördelar. Andra har andra resor och utmaningar med sina hästar.


Ibland vågar jag inte rida, som igår. Då tränade jag honom från marken i stället. För det är så vår resa ser ut just nu. Och det går ju åtminstone inte bakåt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet