Undrar ni vad get-looken är?

Jag kanske bör förtydliga get-looken för den oinvigda.

Beskåda:


Snarlikt:


Snarlikt:

Så när jag säger att Galishimo gör "geten" så menar jag inte någon avancerad stretchande yoga-övning eller liknande. Utan bara ovanstående.

Den mindre vetande internetmaffian brukar vid sådana tillfällen slå på djungeltrumman och säga
"Ser ni inte att hästen har ont? Han undviker bettet! Ryttaren har för hård hand!"
men jag kan trygga er med att ingen tränare någonsin sagt att jag rider med hård hand. Snarare har mina händer varit något jag ofta får beröm för. Galishimo kan göra geten ändå. När han känner sig kränkt. Exempelvis när man utan förklaring byter varv. Eller rider mot ett staket. Eller som på bilden, när han hör en skoter axa i fjärran. Det är ett hårt liv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback