En bra men kall lördag!

Termometern visade på -17 grader och dessvärre var det fuktigt och blåsigt så enligt prognosen så upplevdes det som -26 grader! Det gällde att klä på sig rejält i blåsten och snön.

Lyckligtvis hade jag dragit med mig ett gäng att göra "blomman" och "Kyras fyrkant" med mig samt rida ut sedan. Som mest var vi sex stycken på ridbanan som delade upp oss och gjorde övningen. Det betydde att när jag för första gången skulle rida "Blomman" med Galishimo nu i skritt, så var han omgiven av sina bästa vänner som snurrade runt i samma mönster. Det var kompisar överallt. Han skötte sig super! Vi skrittade två varv i höger varv och två varv i vänster på blomman. Så han har skrittat över en bom med ryttare vid 16 tillfällen. Allt gick bra! Det kan ju låta märkligt att jag tar så försiktiga steg för att utföra en så enkel övning, men det blir lätt bakslag med Galishimo och han tappar lätt självförtroendet. Detta gäller ju även för mig, beroende på hur mentalt trött jag är när bakslaget kommer.

Så jag ger jag oss hellre många små chanser att lyckas, än försöker tvinga oss på en gång.Vi gör detta tillsammans.




Sedan var vi fyra som red ut efteråt och travade våra hästar ordentligt så de fick röra på sig. Galishimo var givetvis spänd i kylan men jag tyckte han skötte sig superbra. Särskilt på hemvägen då han skrittade så lugnt att jag kunde leka med mobilkameran samtidigt.


Den här overallen jag har, den har många andra också. Det är Hööks ridoverall och den är verkligen superbra när man ska rida ut i skitväder! Jag har haft min egen overall sedan jag köpte Galishimo för sju år sedan och den har hållit mig varm ända sedan dess.Eventuellt blir det en ny overall i framtiden men det går verkligen ingen nöd på mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback