Nu fyller jag 38!

Shit vad livet blev annorlunda än tänkt. Jag är alltså 38 år och närmar mig 40. Här bor jag alltså i en etta och fick inga barn. 

Vilket är fruktansvärt ... fruktansvärt... bekvämt.

Jag trodde på det där snacket om en biologisk klocka och att det skulle finnas någon form av underliggande panik som skulle stegras med åren. Men det är precis tvärtom. Jag blir mer nöjd över mindre. Jag känner mig aldrig ensam.

Jag och Galishimo då jag var 33 år.

Kanske lever jag just nu på en historisk våg av långvarig fred i landet, en historisk frihet för kvinnor utan tidigare jämförelse, och inga större klimatkatastrofer. Än.

Enligt världsnaturfonden WWF så har antalet vilda ryggradsdjur minskat med 60 % på 50 år och det beror på människan. Medvetenheten om vad som verkligen händer i världen har man knappt vetat om förrän de senaste 15 åren.

Kanske får nästa generationer det lite tuffare. Kanske är min lilla, lilla tid här en perfekt tid att leva, på en perfekt plats. Kanske blev det bra att ingen ny människa axlade klimatbördan efter just mig.

Kanske räcker det att veta, för mig. 

Jag och Galishimo igår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback