Snart nya ridstövlar!

Eftersom jag nu har fem hål i mina ridstövlar så är det nog dags att släppa greppet om dem. Jag minns när jag just hade köpt Galishimo. Så snart jag hade råd så köpte jag direkt de nya ridstövlarna. Jag har väl haft dem i fyra år, och med tanke på hur ofta jag promenerat Galishimo i stället för att rida, så är det väl inte konstigt att jag nött hål på dem.


Eftersom jag älskar dem, så tänkte jag att det kan bli svårt att hitta värdiga ersättare. Tills jag kom på att man ju kan köpa exakt likadana. Och visst. Efter lite detektivjobb och tydande av urnötta lappar så fann jag vilken stövel jag köpt för fyra år sedan. Det Mountainhorse Firenze H. rider, färg svart, storlek 38, skaftvidd "regular plus"... Bara att åka till närmaste återförsäljare och beställa sprittans nya!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback