Bära flyttmöbler och göra fint

P har flyttat till en bostad, inte allt för långt ifrån mig. Tidigare bodde han tre trappor upp, utan hiss. Även nu har han flyttat tre trappor upp, utan hiss. Och nu så har jag alltså hjälpt honom att flytta. Kan säga att det blev en jäkla massa trappor, och den förbenade hissen lyste med sin frånvaro i varje steg! Det tog nästan hela söndagen och till slut var jag så trött i kroppen att benen skakade när jag skulle lägga in kopplingen i bilen.

Men fint blev det. Som inflyttningspresent så klädde jag hans stolar i grå dynor, köpte en grå löpare, en fredskalla i sin vas och två ljuslyktor med doftljus. Fint blev det! Jag har verkligen saknat att pyssla med inredning och det blev perfekt i hans hem!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback