Att jobba med sits och attityd


Jag försöker jobba mer med min sits och attityd nu. Galishimo är ju en riktigt duktig bad-ass-arabhäst som alltid gör sitt bästa, så nu finns det ju faktiskt tid och möjlighet att jobba med sitsen. Han kan helt enkelt sköta sig själv utan korrigeringar från mig. Särskilt i galoppen.

Det här var tyvärr det bästa jag kunde uppnå i lördags. Jag trodde jag satt som en prinsessa men enligt bilder och videor såg jag ut exakt som jag alltid brukar se ut. Kameran ljuger inte. Jag ser som vanligt lite vilsen och osäker ut. Tränaren sa ju senast att jag verkligen inte bara behöver jobba med min sits, utan även med min attityd, och att det hänger ihop. Om jag känner mig vilsen så syns det på sitsen.

"You need to toughen up. You have done a good work and you have to sit in the saddle as you were proud of yourself, its about riding with attitude!"

Ja... det är ju lättare sagt än gjort...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback