Från klarhet till klarhet


Galishimo var fantastiskt trevlig även idag. Med en liten förarmiss då jag råkade bli för glad och utropade "Duuuktig!!" med stor entusiasm, gäll röst, och många klappar när han tog en väldigt effektfull vänstergalopp.

Då blev han så ambitiös när han skulle göra samma övning vid samma plats, att han höll på att slänga av mig i ren entusiasm. En helt klart överdrivet "effektfull" vänstergalopp skulle jag vilja kortfatta det, som...

Så nu har jag övergått till att sänka rösten lite och säga:

"Braaa..." ungefär med samma tonläge som en sömnig men nöjd karl i övre medelåldern. Så jag inte ger honom fel energi.

Och tränaren som vi red för i somras har hört av sig flera gånger och bett mig skriva upp mig på fler kurser. När varje kurs blivit fullbokad har han hört av sig och beklagat att jag inte skrivit upp mig. Nu skrev han även idag att han verkligen ville se oss igen och att han "älskade den lilla araben" så... nu gör vi ett försök igen. I oktobermörkret åker vi dit. Och då ger vi järnet. Då hinner jag träna ännu mer! Väldigt kul att vi gjorde intryck på tränaren!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback