Så himla nöjd


Jag har varit lite nere och Galishimo har fått vila i dagarna tre. Sedan satte jag mig upp och red lite vanlig dressyr och repeterade lite rörelser från de lättaste dressyrtävlingarna. Och gudarna ska veta att han var fin. På sitt alldeles egna sätt. Han blir bara stadigare och lugnare och klokare. Jag behövde inte vara rädd eller orolig, en enda gång.

Och äntligen, ÄNTLIGEN så vågar jag sitta ned ordentligt i sadeln utan att oroa mig för diverse sidokast och snabba accelerationer. Jag märker att jag börjar sitta mer även på träningsvärken, som numera är centrerad till det nedre ryggslutet och magen. Den delen blir bara tränad om man sitter följsamt i sadeln och rör sig med hästen.

Så trevlig han blivit! Självförtroendet växer för varje pass! Hos både mig och hästen!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback