Finaste kompisen







Nu återanvänder jag bara gamla bilder men... jag är supernöjd med Galishimo nu.

Vi har börjat med lite mer seriös träning om att han ska gå sidvärtes, och så har vi börjat med en övning då han ska springa i trav, sedan göra halt och vänta tio sekunder, sedan trav igen. Jag trodde han skulle protestera då trav-halt-trav kräver lite hårdare tag om honom, då jag annars haft lite skritt-steg emellan som "igångsättning" och "avsaktning". Så Galishimo har bara bromsats mjukt och startats mjukt.

Men inte protesterade Galishimo över lite rappare tag! Han blev djupt koncentrerad och tyckte det var jätteroligt att gå från halt till en frisk trav. Han blev så taggad att det här med att göra halt inte alls var särskilt kul. Så han stod och trampade för att ladda inför traven som han snabbt lärde sig skulle komma...

Vilken underbar kompis jag har. Nästa år kanske vi kommer oss ut på lite fler tävlingar så han får vänja sig vid nya miljöer, det är då min förhoppning om 2016. Fram tills dess skadar det inte att öva!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback