Det här med min sits


Det är så vansinnigt skönt att jag börjar slappna av mer och inte hela tiden väntar på Galishimos "ryck". Dessutom börjar han bli så stadig och självgående att jag kan sätta honom i galopp och sedan öva, öva, och öva på att sitta bättre samtidigt som han jobbar på sitt.

Skänkeln måste bak (som Elin brukar säga) och så måste jag räta på mig, öppna upp knäna, och bjuda framåt med underlivet. Men ju bättre jag blir på det, ju finare bilder blir det. Så man får ju verkligen en instant feedback. Jag har ju haft bättre sits för ut men eftersom jag varit så spänd på Galishimo så har det varit svårt mentalt att verkligen komma ner i sadeln ordentligt.

Men upprepning löser det mesta. Det är bara att kämpa vidare!

.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback