Terven

Jag drömde om Terven igen och vaknade upp med en grimage tills tårarna kom. Tänk att hon lämnade ett så stort tomrum. Det har gått över ett år. Nu när jag träffar nya vänner eller människor i mitt liv så berättar jag ofta att jag hade en hund och hur hon var, att hon följde mig över hela Sverige. Vi har långvandrat i Siljan, Spikbodarna, Haninge, Enköping, Bollnäs, Gävle, Ingarö, Östhammar, Östersund, Arvidsjaur, Sandfors.... Jag spenderade så många år som en modern nomad som bara följde jobbtillfällen eller kärlek, och hon följde med mig.

Förut kände jag mig konstig som pratade om en död hund men nu har jag slutat slå på mig själv. Det är så här jag är. Jag kanske är lite konstig. Jag är en sådan som vill prata om en död hund. Jag bara blev sådan. Några olater kan jag väl få unna mig...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback