Harder, better, faster, cooler!

Så här såg vi ut våren 2014, jag och Galishimo. Jag fick köpa en sadel för 800 kronor som faktiskt, nu när man tittar i backspegeln, var löjligt prisvärd. Jag hade precis släppt westernsadeln och vågade rida i vanlig sadel.

Jag fick ganska mycket kritik för att jag red på för lösa tyglar men jag hade på känn att tygelkontakten skulle bli stabilare tillsammans med förbättrad kondition, styrka och fler tempoväxlingar.


Ett år senare har det hänt saker! 
Framför allt tycker jag att han blivit starkare och fått bättre kondition. Han är också bekvämare med bettet och söker sig till det. Vi har inte ridit för någon tränare regelbundet utan mest pillat på för oss själva hemma med vanliga standardövningar. Skritt, trav, galopp, höger, vänster och stopp. Han har blivit longerad i schambon en hel del och även rantat över cavalettibommar. 

Det har varit tillräckligt för både mig och Galishimo.

Det är bara för oss att kämpa vidare! 
 
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback