Fluffigt eller strävt?!

Jag och P köpte inte bara ridstövlar, vi strosade på stan i Luleå och åt gott och besökte även Galishimos uppfödare Maggie i Lillpite på hemvägen.

Dom har fem ston nu och alla vill bli kliade. Nu! Den lilla arab-bäbisen  som jag inte träffat på två år hade blivit "300 kilo mer att älska", och var precis lika kelig som under bäbistiden. Jag blev som vanligt oerhört sugen.

Suget minskade inte heller av deras fina lilla hund av rasen shetland sheepdog. Hunden hängde glatt med överallt och skötte sig själv prickfritt. Jag har ju pratat om shelties länge nu och att jag borde prova en sådan hund, men jag är inte riktigt, riktigt redo ännu.



Men om någon vecka lär ju min hundlängtan få blomma ut med en annan hund. Jag ska vara hundvakt till Sicko snart igen. Han är en hund som verkligen inte har något intresse som helst av att sköta sig själv prickfritt. Det är skillnad på tuffa jakthundar och fluffiga sällskapshundar, jag har svårt att säga att den ena rasen är att föredra framför den andra...

Ibland vill man ha det fluffigt, och ibland vill man utmanas av det sträva.

Det blir hur som helst väldigt roligt!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback