Ridrädsla - less is more

I fredags så tog jag mig en riktig fegistur med Galishimo. Livet kan inte alltid vara en kamp mot ridrädslan och att ständigt vara utanför sin komfortzon. Så i fredags var det äkta mysridning. Jag tog ut Galishimo i skritt. P följde med till fots som vår manliga eskort. Och så skrittade vi på i solnedgången, på lösa tyglar. Galishimo fick ta sin trygga position bakom tvåbeningen. Sedan satte jag inga fler krav än så. Det första jag blev det minsta osäker sade jag bara till P att jag ville ha "tygel-eskort" och då tog han bara tag i en tygel och ledde mig och Galishimo genom vad det nu var som kändes läskigt. Buskar. Pinnar. Får. En fotbollsmatch. En traktor. En plastbalsmaskin. Och så knallade vi bara på.



JA, jag vet att jag kan pressa mig till en ordentlig galopptur på egen hand numera, men ibland kan man tillåta sig att ta det lugnt. Ta hjälp. Erkänna att det kan vara jobbigt ibland och att man bara vill mysa runt någon gång. Slippa pressa sig själv. Och sommarkvällen var fantastisk!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback