Att rida med hjärtat

Denna helg har jag ju tagit det lite lugnare än vanligt med Galishimo. Inga cavalettiserier, inga kryss, ingen inkörning. Ingenting. Bara fritt rantande runt på ridbanan i diverse figurer och allsköns gångarter, mer eller mindre improviserade.

Och visst kändes det bättre. Jag måste inte vara bäst. Jag måste inte utvecklas i rasande fart. Jag måste inte gå kurser. Jag måste inte tävla. Jag måste ingenting. Jag orkar inte pressa mig själv just nu. Och det finns ju inget skäl att tänka annorlunda.

Jag har ju en fantastiskt trevlig häst som gärna springer runt med mig oavsett vart jag styr. Det var ju det jag egentligen ville när jag köpte honom. Men på något sätt började jag pressa mig själv för mycket. Jag behöver ju rida lite mer prestigelöst. Se till att ha kul med min kompis. Pilla på med sitsen i stället för att spränga barriärer.

Jag råkade bara tappa bort mig på vägen. 
Fokuserade för mycket på andras tyckande. 

Red för lite med hjärtat. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback