Ridstövlarna var bara början på vansinnet

Efter många om och men så begav jag mig till Hööks i Luleå, i jakten på ridstövlar. Jag hade herrsällskapet med mig. Jag vägrar stenhårt kalla exet för pojkvän och har kallat honom "assistent för helgen"... nog om detta.

Hursomhelst.

Ridstövlar blev det! Under eget jubel fann jag dessa ridstövlar! Arezzo Horsehead!




Sedan så kom det en sval blåst i den 26-gradiga värmen i Luleå och jag insåg att det är viktigt att jag även skaffar mig en vinterjacka illa kvickt! Självklart en vinterjacka! Det blev den jacka jag längtat efter från internet, en Parkas Cosenza JH Collection.






Och eftersom denna jacka var vidunderligt vacker och då jag inte ville överglänsa Galishimo så var jag tvungen att finna ett matchande schabrak. Någon annan logisk lösning fanns inte. Det skulle ju se helgalet ut annars. Så han fick ju förstås ett Allroundschabraket Belfiore JH Collection. Situationen gick inte lösa på något annat sätt.


Sedan så hade jag liksom sprängt alla mina koncept och mitt tidigare så enträgna sparande var som bortblåst så jag fick något galet i blicken och hafsade bara åt mig följande plagg:

Pannbandet Benevento från JH Collection... Det var det eller ett marsvin, jag behövde något fluffigt.






Ridbyxan Vogue eftersom mina två andra ridbyxor blivit för små (inte jag som blivit för stor!)


... och damasker bak av modell Equi Guard så Galishimo inte trampar sig själv illa på bakfötterna igen.





Och så här glad blev jag!! Jag skulle vilja säga att jag blev jätteglad. Och inte fullt så pank som andra gånger då jag galenskaps-shoppat.

Nu längtar jag till vintern så jag får ha min fina vinterjacka. Jag längtar vansinnigt mycket till vintern!


.
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback